Projekt Lepsza Szkoła
Korzystamy ze specjalistycznych diagnoz Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Diagnozy te dają możliwość określenia poziomu grupy oraz śledzenia rozwoju ucznia w ciągu całego cyklu szkolnego. Ułatwiają nauczycielowi dostosowanie pracy do poziomu i możliwości uczniów. Programy Lepszej szkoły pomagają w weryfikacji wiedzy uczniów, badaniu efektywności nauczania oraz przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych od 2002 roku.Udział w projekcie jest bezpłatny.
Projekt Lepsza szkoła obejmuje uczniów na wszystkich etapach nauczania.
Bożena Olichwer-Ostrowska
Projekt Lepsza Szkoła
Korzystamy ze specjalistycznych diagnoz Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego. Diagnozy te dają możliwość określenia poziomu grupy oraz śledzenia rozwoju ucznia w ciągu całego cyklu szkolnego. Ułatwiają nauczycielowi dostosowanie pracy do poziomu i możliwości uczniów. Programy Lepszej szkoły pomagają w weryfikacji wiedzy uczniów, badaniu efektywności nauczania oraz przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych od 2002 roku.Udział w projekcie jest bezpłatny.
Projekt Lepsza szkoła obejmuje uczniów na wszystkich etapach nauczania.
Bożena Olichwer-Ostrowska
Projekt Umiem pływać
Projekt realizowany jest ze środków Funduszu Zajęć sportowych dla Uczniów w roku 2015 w ramach dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Szkole Podstawowej Nr 1 zostało przyznane w tym projekcie 90 miejsc dla uczniów z klas 1-3 uczęszczających na zajęcia świetlicowe lub dojeżdżających.
Listy chętnych uczniów, którzy wypełnili deklaracje uczestnictwa w projekcie zostały już zamknięte i powstało 6 grup, które jeździć będą na basen do AQUAPARKU GRANIT w Strzelinie w poniedziałki – 3 grupy oraz we wtorki – 3 grupy.
W poniedziałki na zajęcia pływania uczęszczać będą uczniowie z klas 1 oraz dzieci dojeżdżające, natomiast we wtorki uczniowie z klas 2 i 3.
Szczegółowe informacje dostępne są w świetlicy szkolnej oraz u wychowawców klas.
Kampania Ja czytam!
Celem kampanii jest rozwijanie kompetencji czytania, co MEN uznaje za kluczowe zadanie szkoły. Kompetencja czytania jest niezbędna na wszystkich przedmiotach. Zapraszamy do zabawy w czytanie.
Bożena Olichwer-Ostrowska
Projekt Akcja Recooltywacja
Celem projektu jest zwiększenie świadomości ekologicznej wśród mieszkańców. Ukierunkowana jest na działania ograniczające powstawanie odpadów, ponowne ich użycie oraz metody przywracające im wartość. .
Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Drugie życie śmieci” organizowanym w ramach kampanii edukacyjnej „Akcja recooltywacja”.
A oto najważniejsze zasady i terminy:
Liczymy na waszą wyobraźnię, ciekawy pomysł oraz styl wykonania! Pamiętajcie, że na wasze prace czekamy tylko do końca kwietnia! Nie zostawiajcie więc tego na ostatnią chwilę! Czekają na was atrakcyjne eko-nagrody!
Więcej o projekcie Rekultywacja dolnośląskich składowisk opadów komunalnych na stronach: Dolnośląska Inicjatywa Samorządowa oraz Fundacja Nasza Ziemia.
Projekt System wspierający edukację statystyczną dzieci i młodzieży
W roku szkolnym 2014/15 w naszej szkole rozpoczęła się realizacja projektu System wspierający edukację statystyczną dzieci i młodzieży. Celem projektu jest popularyzacja i promocja statystyki oraz upowszechnianie wiedzy o statystyce. Kierowany jest on do aktualnych klas czwartych. W każdym roku szkolnym w tych klasach dwie lekcje statystyczne prowadzone będą przez pracowników Urzędu Statystycznego we Wrocławiu. Odbyły się już dwie lekcje.
Tematy lekcji w roku szkolnym 2014/15
Projekt z edukacji statystycznej zakończy się w roku szkolnym 2016/17.
Bożena Olichwer-Ostrowska
Projekt Jestem twórcą cyfromiksów
Projekt realizowany jest w drugim semestrze roku szkolnego 2014/15 na zajęciach komputerowych w klasach 4a, 4b, 4c, 5a i 5c.
Cele:
Bożena Olichwer-Ostrowska
Program „Mały Mistrz” skierowany jest do dzieci z klas I-III szkół podstawowych.
Cele programu:
Program Mistrzowie Kodowania
W roku szkolnym 2014/15 nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu "Mistrzowie Kodowania".
Głównym celem projektu jest wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych oraz propagowanie nauki tak zwanego trzeciego języka, za który już dziś uznawane jest programowanie. Program Mistrzowie Kodowania, dzięki programowaniu, ma na celu rozwijać w dzieciach umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia, które potrzebne są nie tylko specjalistom.
Przed przystąpieniem do zajęć z uczniami nauczyciele zostali przeszkoleni. W ramach projektu dzieci uczą się programowania w przyjaznym dla nich języku Scratch. Uczymy programowania tak, by każdy – niezależnie od stopnia zaawansowania informatycznego – mógł odnieść sukces i stać się Mistrzem Kodowania. Czy jet to możliwe? Okazuje się, że tak, gdyż w projekcie biorą udział także nasi najmłodsi 6-letni uczniowie.
Projekt realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP.
Program Szklanka Mleka
Celem programu „Szklanka mleka” jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży dobrych nawyków żywieniowych poprzez promowanie spożycia mleka i przetworów mlecznych. Program „Szklanka Mleka” jest współfinansowany przez Unię Europejską.
W Polsce od czasu akcesji do UE program „Szklanka Mleka” cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Od roku szkolnego 2007/2008 Polska jest liderem wśród krajów UE w realizacji programu "Szklanka Mleka". Ilość mleka i przetworów mlecznych dostarczanych do placówek oświatowych i kwota środków finansowych pozyskiwanych z UE przez Polskę jest większa niż w krajach starej Unii, w których program jest realizowany od ponad 20 lat.
Komisja Europejska uruchomiła stronę internetową poświęconą promocji spożycia mleka i przetworów mlecznych oraz realizacji programu „Mleko w szkole” w UE: www.drinkitup.europa.eu (strona dostępna w języku polskim). Strona ta stanowi część europejskiej kampanii informacyjno - promocyjnej zorganizowanej pod hasłem „Milk – Drink it up!”.
Program „Owoce w szkole” jest programem Wspólnej Polityki Rolnej (WPR) Unii Europejskiej uruchomionym przez Komisję Europejską od roku szkolnego 2009/2010.
Cel programu
Program „Owoce w szkole” skierowany jest do uczniów klas I – III szkół podstawowych. Celem programu „Owoce w szkole” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie na etapie, na którym kształtują się ich nawyki żywieniowe oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach podstawowych.
Od października 2012 r. do programu „Owoce w szkole” przystąpiła nasza szkoła.
Więcej ciekawych informacji dotyczących programu, zdrowych zwyczajów żywieniowych, jak również „owocowych zabaw” znajdziecie na stronie www.owocewszkole.org.
Program Pracownia przyrodnicza
W okresie 01.01.2010 - 30.11.2011 w Szkole Podstawowej nr 1 realizowany był program Pracownia przyrodnicza w ramach Projektu Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji. Więcej informacji na temat Projektu znajduje się tutaj.
- uczestniczy w wycieczkach.
sprawozdanie 2013 sprawozdanie 2014 sprawozdanie 2015
projekt polsko-izrealskiej obserwacji ptaków i wymiany informacji, który ruszył w obecnym roku szkolnym. Udział biorą uczniowie klas szóstych, a nadzoruje go Pan Wiktor Szwaja.
Więcej o projekcie można znaleźć pod tym linkiem
Jeden z największych na świecie programów zorientowanych na rozwój kreatywności oraz umiejętności XXI wieku. Działa dookoła świata i daje niezwykłe możliwości. Projekt bazuje na koncepcji myślenia dywergencyjnego i pozwala odkrywać własne uzdolnienia, przełamywać bariery.
Więcej o projekcie można znaleźć pod tym linkiem