W listopadzie podjęliśmy się przeprowadzenia działań w ramach akcji Spraw, aby dzieci z Syrii przetrwały zimę.
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie mogli dowiedzieć się o prawach dzieci i historii ich wprowadzania w życie. Z okazji Dnia Praw Dziecka przypomniano historię powstania Konwencji o prawach dziecka i jej zapisy. Nauczyciele historii przeprowadzili zajęcia, na których zapoznali uczniów z działalnością organizacji UNRRA i UNICEF. Podkreślony został udział Polski w mówieniu o problemach dzieci na świecie. Przypomniana została postać patrona szkoły Janusza Korczaka oraz zapoznano uczniów z sylwetką Ludwika Rajchmana.
Na zajęciach korzystano z materiałów UNICEF Polska przedstawiających wspomnienia o darach z UNRRA, starca i chłopca opisujących swoje przeżycia w trakcie działań wojennych oraz wykorzystano filmy z Amabasadorami Dobrej Woli UNICEF. W młodszych klasach skorzystano z proponowanych przez UNICEF scenariuszy zajęć i materiałów z prawami dziecka. Na korytarzach szkoły zaprezentowane zostały materiały dotyczące za równo pracy UNICEF, jak i sytuacji w obozach syryjskich uchodźców.
Uczczono Dzień Praw Dziecka krótkimi prezentacjami tych praw w formie wierszyków i piosenek przy akompaniamencie muzycznym oraz organizacją zbiórki funduszy na pomoc syryjskim dzieciom-uchodźcom. Do puszek wrzucały pieniądze całe klasy, pojedynczy uczniowie i pracownicy, a w młodszych klasach rodzice i dziadkowie przyprowadzani przez dzieci. Sklepik Uczniowski przekazał 100 zł ze sprzedaży specjalnie na ten cel przygotowanych galaretek owocowych. Akcja trwała trochę dłużej, bo zapominalscy konieczne chcieli również wziąć w niej udział i zakończyła się taneczną zabawą andrzejkową, którą zorganizował Samorząd Uczniowski. Zebraliśmy 1160 zł i stwierdziliśmy, że Mikołajki to dobra okazja na przekazanie tych pieniędzy potrzebującym.