RAMOWY PLAN DNIA W PRZEDSZKOLU
7.00 -8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI :
- zabawy twórcze, dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne
- praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy przy muzyce, zabawy ze śpiewem
8.15 – 9.30 ŚNIADANIE w poszczególnych grupach:
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe,
- kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku
8.00 –11.30 INTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH ZGODNYCH Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
- edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna
- edukacja społeczna- wprowadzanie w świat wartości
- zabawy i gry sportowe- ćwiczenia kształtujące postawę
- spacery i wycieczki- obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie
- imprezy okolicznościowe
ZAJĘCIA DODATKOWE: RELIGIA, JĘZYK ANGIELSKI
11.30 –12.45 OBIAD- ZUPA w poszczególnych grupach:
- doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
- wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się
11.30 –14.30 ODPOCZYNEK POOBIEDNI :
- słuchanie muzyki relaksacyjnej
- zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek
- kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela
- zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne
- praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie
- zajęcia dodatkowe
- zabawy na boisku szkolnym i placu zabaw
14.00 -14.45 PODWIECZOREK- II DANIE:
kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku
14.45 - 17.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI DO DOMÓW ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA :
- zabawy integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne
- obserwacje przyrodnicze w sali i w ogrodzie